loader image

Resimli kitaplar vaat eden bir yayınevi: Shhhbooks

Shhhbooks’un koleksiyonluk özel baskısıyla yayımladığı ilk kitabı yayımlandı. Çağdaş illüstrasyon kültürünü yaymak, sanatçı ve toplum etkileşimini sağlamak amacıyla kurulmuş bağımsız bir platform olduğunu söylüyorlar.

Shhhbooks’un koleksiyonluk özel baskısıyla yayımladığı ilk kitabı yayımlandı. Çağdaş illüstrasyon kültürünü yaymak, sanatçı ve toplum etkileşimini sağlamak amacıyla kurulmuş bağımsız bir platform olduğunu söylüyorlar.

İlk kitabın çizeri Merve Erbilgiç, çizim sürecini anlatıyor:


Bu kitabı resimlemeyi seçmeden önce yazarla aramda güçlü bir harmoni arıyordum. Aynı zamanda, hikayede biraz mizah, sürrealizm ve cesaret bulmayı umuyordum. Bir süre araştırdıktan sonra Gogol’un benim için iyi bir oyun arkadaşı olduğuna karar verdim. Ama bir klasiği resimlemek çizerler için her zaman riskli ve zordur çünkü bu kitaplar daha önce sanatçılar tarafından defalarca resmedilmiş oluyorlar. Ben daha çok yeni hikaye anlatım yolları bulmakla ilgileniyordum. Pazar çizgisinin dışına çıkmaya cesaret edebilen, yenilikçi ve cesur yaklaşımlara odaklandım.

Projelerime her zaman yazarla aramda ortak duygu veya anlatım biçimleri bulmaya çalışmakla başlıyorum. Resimli taslaklarımı anlatım ritmimi güçlendirmesi için bir harita olarak kullandım. Bu projede amacım yazarın duygusal tonuna yakın hareket etmekti.

Proje yaratım sürecinde anlık çizgiler kullanarak, daha sezgisel hareket etmeye çalıştım. Genelde metnin pek farkında olmadan çalışmaya başlıyorum ve kazalar işimin önemli bir parçası oluyorlar. Deneysel tekniklerle çalışmayı seviyorum. Çizmek istemediğimde, yarattıklarımı tahrip etmeye başlıyorum. Çalışmamın son aşamasında rasyonel düşünme zamanı geldiğinde, işlerimi toparlamaya başlıyorum. Ama bu benim için yavaş ilerlemesi gereken bir süreç.

Bu metnin üzerinde çalışırken, yazarın fikirleriyle aramda ortak bir zemin bulduğum için kendimi şanslı hissettim. Korkuyu nasıl temsil edebilirim? Ya da utancı? Renkler, şekiller ve tasarım ile bunları anlatabilmek ve metnin anlamını genişletebilmek için öncelikle tüm bu kavramların üzerine derinlemesine düşünüp, çalıştım. Karakterler, kişilikleri, kostümleri ve yaşadıkları ortamları hakkında düşündüm. Resimlediğim her şeyin bir anlatısal bir anlamı olmalıydı.

Benim için çizim yaptığım hikayeye biraz gizem katmak her zaman için daha ilginçtir. Okuyucunun üçüncü okumayı yapmasına izin vermeyi ve okuyucu için bazı kapıları açık bırakmayı seviyorum. Her şeyi olduğu gibi düşünüp, çizmeyi tercih etmiyorum. Örneğin metinde son sahnedeki kadın karakterin burnuyla ilgili hiçbir şey anlatılmaz ama ben orada kendi kadının burnunu abartarak çizdim. ✪