loader image

Dada

[Rıfat Şahiner] Neo avangardistlerin hazır yapımlarına nasıl bakmalı?

19.yy’ın ilk yarısından itibaren ütopyalardan başlayıp etkisini gösteren avangarda, akademisyen ve sanatçı Rıfat Şahiner’in yayımlanmasına onay verdiği metinlerle yaklaşalım istedik. – Doç. Rıfat ŞAHİNER [dropcap type=”2″]P[/dropcap]ostmodern süreçte ortaya çıkan sanat hareketleri ve özellikle güncel sanat uygulamalarına bakıldığında Marcel Duchamp’ın sıradan,…

[Nejad Devrim] Zaman Doğarken

Sergi vesilesi ile, Nejad’ın Tzara için desenlediği “Le Temps Naissant” ile, 1960’da gerçeküstücü Fransız şiirinin en önemli adlarından Paul Eluard için desenlediği “Sens de tous les instants” kitapları ilk kez Türkçe’ye çevriliyor.

Ğun

"Aramızda hiçbir ilişki yok. O, bambaşka bir dünyanın nesnesi sanki."

[The Rita] Gerçek gürültünün estetiği

Türkiye’nin ve dahi İstanbul’un pek farkına varmadığı özel bir sanatçının yolu Peyote’ye düştü. Kanada’lı müzisyen Sam McKinlay‘ın “harsh noise” olarak adlandırılan ses sanatı projesi The Rita Avrupa turnesine Türkiye’den başladı, arada fırsat bulup türe ve çalışmalara dair birkaç soruya da cevap verdi.

Man Ray ve Kiki (Montparnasse’nin sürrealist gülü)

Man Ray'e ilham kaynağı olmuş Montparnasse'li Kiki'yi, modern zamanlarda bir sokak şairi tarafından adına yazılmış bir şiir, döneminde Paris'i sallamış bu kadına ait fotoğraflar ve Man Ray'in adına hazırladığı üç dakikalık saygı filmiyle anıyoruz

Gelett Burgess: Mor ineğin babası, fanzinin atası

112 yıl öncesinden gelen bir mizah hayaleti. Bir eylül akşamı hayata veda eden Gelett Burgess, hem fanzinlerin atası sayılabilecek dergilere imza atmış, hem çağdaş sanat akımlarını kovalamış, lümpen/kodamanlara saldırmış, ama her zaman mizahi düşünmüş büyük bir yazar ve çizerdi. Anıyor ve mor ineğin peşinde 112 yıllık dergisini okuyoruz.