FİLMİN ÖZETİ
Son derece dindar ve geleneksel bir ortamda büyüyüp kendisi gibi dindar bir hanımla evli olan Gafur, bir gün sokakta karısını bir sokak kadını kılığında görür. Daha şaşkınlığını üzerinden atamadan, kadının karısına ikizi kadar benzeyen bir hayat kadını olduğunu fark eden Gafur, bunu Tanrısal bir işaret olarak görür ve onu bu günah dolu hayatından çekip çıkarması gerektiğini düşünerek kadının peşine düşer. Gafur ile olan karşılaşmasını ve onun ardı arkası kesilmeyen ‘doğru yola getirme’ ziyaretlerini geçmişiyle hesaplaşma şansı olarak gören, kendisi de aşırı dindar ve baskıcı bir aileden gelen sokak kadını, modern ve gerçek yaşamı Gafur’a tanıtıp kabullendirebilme umuduyla onunla bir anlaşma yapar. Bu anlaşma ile farklı dünyalardan gelen bu iki insan, benliklerini sarsacak bir deneyime yelken açarlar.
YÖNETMENİN YAŞAM ÖYKÜSÜ
Finans ve bütçe konularında uzmanlaşmış bir işletmeci, tutkulu bir yazar, yönetmen ve yapımcı olan Başak Büyükçelen, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi’ni bitirdikten vebir süre özel sektörde çalıştıktan sonra Kanada’da Vancouver Film School’dan onur derecesi ile mezun oldu. Başak, İZ TV’de de yayınlanan ve kısa bir belgesel olan ilk filmi “Kandıra’da Son Sepetçi”yi, yönetmen, yazar ve fotoğrafçı Profesör Dr. Özer Kanburoğlu ile birlikte çekti. Başak Büyükçelen, Vancouver Film School’da okurken yapımcılığını, yazarlığını ve yönetmenliğini yaptığı “İkilem”i (Dilemma) ilk kez Vancouver izleyicisinin karşısına çıkardı ve gerek Kanadalı gerekse Türk izleyicilerden son derece olumlu tepkiler aldı. Okulunu bitirdikten sonra Türkiye’ye dönen Başak Büyükçelen, şu sıralar yeni projeler üzerinde çalışıyor.
YAPIM SÜRECİ HAKKINDA
*İkilem’in konusu Türkiye’de geçmekle birlikte çekimleri Vancouver’da yapıldı. Kuzey Amerika’daki evleri, geleneksel Türk evlerine benzetebilmek için yalnızca sponsorlardan değil, Vancouver’da yasayan Türk ailelerden de büyük destek alındı. Pek çok kişisel eşya, çekim aşamasında set ekibine ödünç verildi.
*Çekimde çalışan tüm ekip elemanları, Vancouver Film School mezunu ya da öğrencisi idi. Oyuncular ve yönetmen dışında sette hiç kimse Türkçe bilmiyordu ve ekip, çekimleri İngilizce’ye çevrilmiş senaryo üzerinden izliyordu.
*Yapım öncesi aşama 3 ay sürdü ancak çekimler 3 hafta içerisinde tamamlandı. Filmin kurgusu ise 6 ay sürdü.
*Çekim süresince ekibe sağlanan yiyecek ve içecekler, sadece sponsorların katkılarıyla değil, aynı zamanda düzenlenen bağış gecelerinden de sağlandı.
*Bu filmde tüm ekip gönüllü olarak çalıştı, hiç kimseye ödeme yapılmadı.
*Pek çok filmin aksine, İkilem’in oldukça uzun süren bir prova dönemi oldu. Yönetmen filme tiyatro oyunu muamelesi yaparak çekim yapılacak mekânlarda 2 aya yakın süreyle haftada 3 gün oyunculara prova yaptırdı.
- Çekim ekibi toplam 15 kişiydi. Ancak son dakika aksaklıkları nedeniyle ekipte her hafta değişiklik oluyordu.
Üç haftalık çekimde 3 farklı kamera operatörü çalıştı. Bu durum ekibe yeni katılan her çalışanın senaryoya ve çekim açılarına uyum sağlamakta güçlük çekmesine ve devamlılık sorunlarına yol açtı. Ve çekim açılarına adapte olmakta güçlük çekmesine ve devamlılık sorunlarına yol açtı.
Çekim için 6 farklı mekân kullanıldı. Bunlardan iç mekân olan 4’ü, 2 ev, 1 kafe ve 1 bardan oluşuyordu.
Filmin çekimlerinin en fazla 9 günde tamamlanması gerekiyordu. Okulun sağladığı ekipmanın başka günler diğer öğrencilere verilecek olması yüzünden çekim planında aksama ve gecikmeye yer yoktu.
OYUNCULAR VE EKİP LİSTESİ
Gafur: Ali Barkın
Kadın / Fahişe: Çağrı Berk
Barmen: Fatih Turan
Bardaki Garson: Sezer Tezcan
Kafedeki Garson: İsmail Kaplan
Sokaktaki Adam: Emre Yavuz
Bardaki Birinci Kadın: Adale Peter-Point
Bardaki ikinci Kadın: Sinem Büyükpoyraz
Bardaki Birinci Adam: Çağlar Turhan
Bardaki İkinci Adam: Carlos Weber
Bardaki Üçüncü Adam: Emmanuel Ramos
Bardaki Dördüncü Adam: Fırat Çağlar
Bardaki Beşinci Adam: Hakan Özdemir
Bardaki Altıncı Adam: Ozan Cinnioğlu
Kafedeki Birinci Adam: Alp Arslan
Kafedeki İkinci Adam: Çağdaş Çavuşoğlu
Kafedeki Birinci Kadın: Erin Gilchrist
Kafedeki İkinci Kadın: Kendra Naka
Kafedeki Üçüncü Kadın: Valery Salgado Pineda
Kafedeki Dördüncü Kadın: Başak Büyükçelen
EKİP
Yapımcı, Yazar ve Yönetmen: Başak Büyükçelen
Görüntü Yönetmeni: Mike Russell
Kurgu William: Fritzberg
Ses Tasarımı: Raphael Choi
Sanat Danışmanı: George Abramishvili
Proje Danışmanı: Michael Chase
Senaryo Danışmanı: Michael Baser
Diyalog Danışmanı: Yalçın Büyükçelen
Öykü Editörü: Kat Lane
Yapım Sonrası Gözetmeni: William Fritzberg
Kamera Operatörleri: Raylene Mceachern, Adam Epp, Won Seok Cha
Set Ses Kayıt: Harrison Merwin
Şaryo: Won Seok Cha
Devamlılık Sorumlusu: Yuri Vinokurov
Makyaj: Robyn Jenkins
Set Fotoğrafçısı: Emily Cooper
Öyküçizim Sorumlusu: Yuri Vinokurov
Yardımcı Yapımcı: Ali Barkın
Yönetmen Yardımcısı: Nick Kelly
Yapım Yardımcıları: Kendra Naka, Rebeca Ricoy, Erin Gilchrist, Cedrick Lutz
MÜZİK
“Serin Serviler” – Yorumlayan: YANSIMALAR
“Bass Parade” – Yorumlayan: CENK DENİZMEN
İKİLEM
Süre: 43 dakika
Dil: Türkçe
Altyazı: İngilizce
Tür: Dram
Format: HD
Görüntü Oranı: 1.78:1
KargArt
Kadife Sokak No 16 Kadıköy İstanbul
info@kargart.org
ph:0090 216 330 31 51 fax: 0090 216 346 55 46 ✪