David Cerny – Altı

...
Eylül '13

[av_section color=’main_color’ custom_bg=” src=” position=’top left’ repeat=’no-repeat’ attach=’scroll’ padding=’default’ shadow=’no-shadow’ id=”]
[av_one_half first]

[av_textblock ]
Asılan Adam – Man Hanging Out

Berlin’deki Çek Kültür Merkezi, Stokholm’daki Modern Sanat Müzesi, Londra’daki Ulusal Tiyatro ve Çek Konsolosluğu binalarında da sergilenen bu eseri David Cerny, 1996 yılında Prag’da Villa Richter’de gerçekleştirilen “Respekt 97” sergisi için hazırlamıştı. Sergi için Vltava nehri kıyısındaki sokaklardan birindeki bir binaya yerleştirilen heykel, Moravya doğumlu psikanalizin babası Sigmund Freud’un gerçek boyutlarında bir heykeli idi. Sigmund Freud binanın tepesine yerleştirildiğinde, olan bitenden habersiz Prag sakinleri ve ziyaretçileri polise ihbarda bulunmak için telefonlarına sarıldılar. En son 2007 yılında Amerika’da geziye çıkan eser, Michigan Grand Rapids’de Open Concept Gallery tarafından düzenlenen sergide yer aldı ve Chicago Columbia College çatısına yerleştirildiğinde yine çevredeki yollardan geçmekte olan taşıtların sürücüleri arasında “İhtihar eden var!” paniğine neden oldu. Sanatçıya ait heykel laminattan yapılma ve halen Prag Eski Şehir’deki yerinde kimsenin umurunda olmadan asılı durmakta. Husova sokağında yürürken havalara da bakabilirsiniz.
[/av_textblock]

[/av_one_half][av_one_half]

[av_slideshow size=’portfolio’ animation=’slide’ autoplay=’false’ interval=’5′]
[av_slide id=’25812′]
[av_slide id=’25817′]
[av_slide id=’25816′]
[av_slide id=’25815′]
[av_slide id=’25814′]
[av_slide id=’25813′]
[av_slide id=’25818′]
[av_slide id=’25819′]
[/av_slideshow]

[/av_one_half]
[/av_section]

[av_section color=’main_color’ custom_bg=” src=” position=’top left’ repeat=’no-repeat’ attach=’scroll’ padding=’default’ shadow=’no-shadow’ id=”]
[av_one_half first]

[av_textblock ]
At – Horse

David Cerny’nin ters dönmüş ölü bir ata binen Bohemia Kralı ve Kutsal Roma İmparatoru Charles (Wenceslas) heykeli, şehrin en güzel pasajlarından birisi olan Lucerna’da yer alıyor. Komünizmin esip gürlediği dönem de dahil olmak üzere neredeyse 100 yıldır Çeklerin gurur duyduğu Kral Charles’ın sanatçıya esin kaynağı olan orijinal  heykeli, Lucerna’dan bir taş atımlık mesafede, Wenceslas meydanında Ulusal Müze’nin hemen önünde. 1999 yılında “CZ 99″ sergisi için, o dönemde yenilenerek açılmakta olan Jindrisska caddesindeki Ulusal Postane’nin giriş holünde sergilenmek üzere hazırlanan heykelin yapımında strafor ve epoksi reçine kullanılmış. Heykel 470x290cm boyutlarında ve sanatçının kendi koleksiyonuna ait. Ulusal Postane’nin o dönemdeki genel müdürü tarafından neyin fazla olduğu belirtilmeden holde sergilenmekten vazgeçmesi üzerine yeni sergi mekanı olarak orijinal heykele yine çok yakın bir caddede bulunan Lucerna’da karar kılınmış.
[/av_textblock]

[/av_one_half][av_one_half]

[av_slideshow size=’portfolio’ animation=’slide’ autoplay=’false’ interval=’5′]
[av_slide id=’25827′]
[av_slide id=’25826′]
[av_slide id=’25825′]
[av_slide id=’25824′]
[av_slide id=’25823′]
[av_slide id=’25822′]
[av_slide id=’25821′]
[av_slide id=’25820′]
[/av_slideshow]

[/av_one_half]
[/av_section]

[av_section color=’main_color’ custom_bg=” src=” position=’top left’ repeat=’no-repeat’ attach=’scroll’ padding=’default’ shadow=’no-shadow’ id=”]

[av_one_half first]

[av_textblock ]
Bebekler – Babies

2001 yılından beri kuleyi süsleyen Cerny’nin yaratık bebekleri: İlk kez 1994 yılında Chicago Modern Sanat Müzesi’nde düzenlenen “Beyond Belief” sergisinde seyirci önüne çıkan bebek heykeli, takip eden iki yıl boyunca Amerika’da çeşitli şehirlerde düzenlenen sergileri gezdi. 1997’de Ukranya’da “Kyjev” sergisinde bulundu. 1999’da cam elyafından hazırlanan bir kopya Londra’daki Çek Konsolosluğu’nun binasının ön cephesine yerleştirildi. 350x260cm boyutlarında bir kopyası New York’taki Clocktower Gallery binasının çatısında bulunan heykellere, Belçika’nın Ostend şehrinin deniz kıyısındaki Beafort Heykel Parkı’nda da rastlanabilir. Ayrıca Prag’da Vltava nehri kıyısında bir vaha olan Kampa Park’ta da bebeklerden örnekler bulunmakta.
[/av_textblock]

[/av_one_half][av_one_half]

[av_slideshow size=’portfolio’ animation=’slide’ autoplay=’false’ interval=’5′]
[av_slide id=’25833′]
[av_slide id=’25834′]
[av_slide id=’25835′]
[av_slide id=’25836′]
[av_slide id=’25837′]
[av_slide id=’25838′]
[av_slide id=’25839′]
[av_slide id=’25840′]
[av_slide id=’25841′]
[av_slide id=’25842′]
[av_slide id=’25843′]
[av_slide id=’25844′]
[av_slide id=’25845′]
[av_slide id=’25846′]
[/av_slideshow]

[/av_one_half][/av_section][av_section color=’main_color’ custom_bg=” src=” position=’top left’ repeat=’no-repeat’ attach=’scroll’ padding=’default’ shadow=’no-shadow’ id=”]

[av_one_half first]

[av_textblock ]
Çiş – Piss

David Cerny’nin Prag Kampa’daki Franz Kafka Müzesi’nin hemen önünde görülebilen bu eserinde, üzerinde durdukları küçük havuza işeyen iki erkek figürü karşılıklı duruyor. Bronzdan yapılma heykeller 210cm boyunda ve elektrik/elektronik bir donanıma da sahip. Havuzun biraz ilerisinde görülebilen, lamba direğine yakın bir noktada yerde bulunan disk şeklindeki yeşil bir plakada yazan telefon numarasına gönderilen mesajların hareketli penislerin suya yazıyor olması eserin en büyük özelliği. Mesaj gelmediği zamanlarda ise suya Praglı ünlülerden aforzimalar yazılıyor. Telefon numarası şöyle: +420 724 370 770.
[/av_textblock]

[/av_one_half][av_one_half]

[av_slideshow size=’portfolio’ animation=’slide’ autoplay=’false’ interval=’5′]
[av_slide id=’25847′]
[av_slide id=’25848′]
[av_slide id=’25849′]
[/av_slideshow]

[/av_one_half][/av_section][av_section color=’main_color’ custom_bg=” src=” position=’top left’ repeat=’no-repeat’ attach=’scroll’ padding=’default’ shadow=’no-shadow’ id=”]

[av_one_half first]

[av_textblock ]
Durak – Zastavka

Çek Cumhuriyeti’nin kuzeyinde, Prag’a bir saatlik mesafedeki Liberec şehrinde 2005 yılında gerçek bir otobüs durağı yerine yerleştirilen bu çalışma bronzdan yapılmış. Belediyeye ait eserin yüksekliği 850cm. Cerny’nin dediğine göre “Bohemya’nın kuzeyindeki bu şehirde herhangi bir otobüs durağı.”
[/av_textblock]

[/av_one_half][av_one_half]

[av_slideshow size=’portfolio’ animation=’slide’ autoplay=’false’ interval=’5′]
[av_slide id=’25850′]
[av_slide id=’25851′]
[av_slide id=’25852′]
[/av_slideshow]

[/av_one_half][/av_section][av_section color=’main_color’ custom_bg=” src=” position=’top left’ repeat=’no-repeat’ attach=’scroll’ padding=’default’ shadow=’no-shadow’ id=”]

[av_one_half first]

[av_textblock ]
Pembe Tank – Pink Tank

Smichov semtinin Kinsky meydanı uzun yıllar Prag’ın “Sovyet Tank Ekipleri Meydanı” olarak da adlandırılıyordu. Bunun nedeni, 1945’te Nazilerin zulmünden özgürlüklerine kavuşturulan Çekoslovakya uğruna canını veren Rus askerleri için 5 metrelik bir kaidenin üzerine yerleştirilen bir Sovyet IS-2 tankından oluşan anıtın bu meydanda bulunması idi. 1000x400x350cm boyutlarındaki “Tank No.23” adlı tankın tareti meydandaki bir tramvay durağını ve aradaki yoldan geçenleri nişan alıyordu. Bu tehditkar duruş 1991 yılının Nisan ayında, o dönemde sadece 23 yaşında ve henüz akademide öğrenci olan David Cerny tarafından “yumuşatıldı”. Geceyi her gün olduğu gibi karşılayan tank, sabahı yakaladığında pembeleşmişti. Sanatçı, o gece arkadaşlarının da yardımıyla pembeye boyadığı tankın gazabına uğrayıp ertesi günlerde “sivil itaatsizlik” ve “vandalizm” ile suçlanıp tutuklandı. Tank Mayıs ayının başında askeriye tarafından eski rengine boyansa da parlamento vekillerinin ortak kararıyla Mayıs ayı bitmeden tekrar pembeye boyandı.
[/av_textblock]

[/av_one_half][av_one_half]

[av_slideshow size=’portfolio’ animation=’slide’ autoplay=’false’ interval=’5′]
[av_slide id=’25853′]
[av_slide id=’25854′]
[av_slide id=’25855′]
[av_slide id=’25856′]
[av_slide id=’25857′]
[av_slide id=’25858′]
[/av_slideshow]

[/av_one_half][/av_section] ✪

Önceki

Doğu-Batı Arasında Türk Sineması: Korku Filmleri Üzerine Bir Değerlendirme

Sonraki

Salinger davası ve yayıncının hissiyatı