KargART / Kadıköy – Atölye / Sunum / Performans / Gösterim
Tarih: 1 Nisan 2009 Çarşamba 10:00 – 30 Nisan 2009 Perşembe 23:00
Yer: Kadife Sok. No: 16 İstanbul
Tel: 216 3303151 – E-posta: info@kargart.org
“Sadece Seyirci Kalmayın!”
Nisan ayında beşinci kez gerçekleştirilecek Performans Günleri’nin yapısı ve içeriğini değiştirdik bu sene. Şimdiye kadar sadece seyirci kalıyordunuz ama şimdi sizinle beraber performans üretmek istiyoruz! Kendi disiplinlerinde her biri çok değerli atölye yöneticilerimizle birlikte aşağıda ayrıntılarını bulabileceğiniz bir dizi atölye çalışması olacak nisan ayı boyunca KargART Salonu’nda. Bu atölyelerden istediğiniz kadarına katılabilir ve diğer katılımcılarla beraber çalışabilir ve en sonunda kendi performansınızı üretmek için önemli adımlar atabilirsiniz. Ve bu süreç sonunda ortaya çıkacak, üretilecek performanslar KargART Salonu’nda, Nisan ayının son haftasında sunulacak. Nisan ayının ilk üç haftası atölye çalışmalarına, son haftası da gösterilere ayrıldı. Ortak yapılacak atölyelerin tarihleri hep birlikte belirlenecek. Performans sanatlarında eğitim alanların yanı sıra bu disiplinlere ilgi duyan herkese açık olan atölye çalışmaları tamamlandıktan sonra ortaklaşa yapılacak atölyeler gerçekleştirilecek. Damla Hacaloğlu, Deniz Aygün Benba, Aylin Kalem & Neşe Ceren Tosun, Tuna Pase, Ceyda Erdemli, Gonca Gümüşayak ve Güray Dinçol gibi farklı disiplinlerden ve uzmanlık alanlarından gelen eğitmenlerin yürüteceği atölye çalışmaları ücretsiz gerçekleştirilecek.
Son hafta bağımsız performans sanatçılarına ait gösterileri de izleme şansınız olacak. Bunlar:
“Savaş İçinde Barış” (Andjeo) – Belgesel Nitelikli Deneysel Oyun
Süresi: 1 Saat
Yazan: Nurçin KARABIYIK
Oyuncular: Engin AYDIN, Ertürk ERKEK, Merve UÇAR, Nurçin KARABIYIK, Özgür ÖZİLTER, Sezen ÇİFTÇİ, Sinem SARIZAYİM
Konuk Oyuncular: Ertan KARABIYIIK – Özden BEKBAŞ
29 Nisan Çarşamba, Saat: 20:00
“Oyun, Bosna Hersek Savaşı’ndan yola çıkarak tüm savaş kavramını irdeleyen bir yapı içindedir. Geneli yaşanmış hikâyelerden oluşan “Savaş İçinde Barış” adlı oyunda, bireyin kendi iç savaşıyla toplumsal savaşın birlikte mücadelesini görebilmekteyiz.
Çocukluk dönemime denk gelen bu katliam; bana savaşın sadece tarih kitaplarında olmadığını, yanı başımızda da nefes alıp verdiğini gösterdi. O günlerde sırf bu yüzden gazeteci olmaya karar verdim, büyüdükten sonra bu yaşananları unutturmayacaktım ki bir daha tekrarlanmasın. Ancak tüm olanlara kimse engel olamadı… Belki bu çalışmadan sonra bir fark yaratmaya başlayabiliriz… Böylelikle bu inançla başladık çalışmaya.
Ben de büyüdüm, başka bir meslek seçtim ve seçmiş olduğum iş oyunculuk olunca daha güçlü bir silaha sahip olduğumu anladım. Başladım yazmaya ve oynamaya… Hayalimde, genç bir kızın umut ettiği meslek olan oyunculuk için konservatuar sınavlarına hazırlanışını ve tüm bu mücadelesini savaşın içerisinde gerçekleştirdiğini yarattım.
Bosna’ya gittiğimde tesadüf bu ki hayalimdeki karakterle tanıştım. Hem tiyatro sınavlarına hazırlanıyordu hem de çocukluğu savaşın tam ortasında geçmişti…
Çocuklar unutmuyormuş hiçbir şeyi… Biz unutmadık, sıra sizde…”
Performans – Koma Ekibi
29 Nisan Çarşamba, Saat: 21:15
Max Aub’un “Örnek Suçlar” ve Michel Foulcault’nun “Annemi, Kız Kardeşimi, Erkek Kardeşimi Öldüren Ben; Pierre Riviere” adlı metinlerinden oluşturulan kolajla hazırlanılan performans, cinayetleri irdeleyen bir anlatı. Karakalem Kumpanya’da da sergilenen performansın üreticileri “Koma” ekibi.
Koma Ekibi: Zinnure Türe, Çiğdem Gündüz, Ümran Kio ve Mehmet Şeker’den oluşuyor.
ÖNEMLİ NOT: Atölyeler için rezervasyon: info@kargart.org
Fluxus Gösterimler:
Ayrıca tüm ay boyunca Karga ve KargART’da “Fluxus” filmlerinin gösterimleri olacaktır. Bu gösterimleri her ay “Underground Film Gösterimleri”ni düzenleyen Şenol Erdoğan’la beraber ayın performans günlerini ayrılması sebebiyle seçilmiştir. Performans Günleri Kapsamında: *Nisan ayı boyunca her gün.
Filmler
Nam June Paik // Dick Higgins // George Maciunas // Chieko Shiomi // John Cavanaugh // James Riddle // Yoko Ono // George Brecht // Robert Watts // Pieter Vanderbiek // Joe Jones // Eric Anderson // Jeff Perkins // Wolf Vostell // Albert Fine // George Landow // Paul Sharits // John Cale // Peter Kennedy // Mike Parr // Ben Vautier. (16 mm, s&b/ renkli, 120 dakika, 1962 – 1970)
Fluxus, 1960’ların başlarında, Futurist ve Dada avangardını takiben, Güzel Sanatların ve Resmi Sanat’ın ölçütlerine karşı geldi ve estetik bir boyutta sahtekarlığı destekledi.
Fluxus’un disiplinlerarası estetiği, Zen, bilim, gündelik hayat gibi türlü türlü etkileri biraraya getirip bunları poetik bir kullanıma soktu. Başlangıçta uluslararası bir ağda bulunan bir grup muzipten ibaretti. Fluxus’u oluşturan bu oyunbaz şanatçılar, sanat ve hayatın arasını bulmaya çalışan radikal vizyonerler ağıydılar ve hep öyle kaldılar.
’60’ların başına kadar tarihlenen ve George Maciunas (1931- 1978, Fluxus’un kurucusu) tarafından biraraya getirilen 37 kısa filmin (10 saniyeden 10 daikaya kadar uzunlukları olan) dökümanı aslında gösterimde izleyecekleriniz. Bu filmler (bazıları sürekli loop’lanarak gösterilmek üzere yapılmıştır) New York avangardının etkinlik ve happening’lerinin parçası olarak gösterilmişlerdir. Yukarıda adı geçen sanatçılar tarafından yapılan filmler Fluxus hareketinin kısa ömürlü mizahını kutlamaktadırlar aslında.
ATÖLYELER
Atölye Adı: “Bütüncül Tiyatro ve Hareket Tekniği ile Kurgu Tiyatrosu”
Atölye Yürütücüsü ve kısa özgeçmişi: Ceyda Erdemli
Londra’da tiyatro yönetmenliğinden mezun olduktan sonra fiziksel ve kurgusal tiyatro üzerine Pants on Fire ve London International Performance Art (LISPA) ile çalıştı. Son 5 yıldır Londra’da performans çalışmaları yapmakta olan Ceyda Erdemli kurucu üyesi olduğu “Black Book” live art grubu ile İstanbul’da bir seri proje gerçekleştirmek üzere bu yıl İstanbul’a geldi. “Look Up! Theatre Company”nin de kurucu üyesi olmanın yanı sıra İngiltere’nin önde giden kukla tiyatrosu Little Angel Theatre “The Grass is Always Greener: Karagöz Comes to London” adlı oyununda kukla ve gölge tiyatrosu üzerine çalışmıştır.
İçerik: Fransa’nın ileri gelen günümüz hareket kuramcılarından Jaques Le Coq’un, fiziksel dil üzerinden geliştirilen ve doğaçlama ile yapılandırılan yaratıcı tiyatrosunu tanıtan iki günlük bir çalışmadır. Fiziksel dilin değişik araçlar kullanarak performansa yönelik kurgulanmanın yanısıra maske tekniği ile obje animasyonuna değinilecektir. Pratik çalışmalarla birlikte diğer sanat dallarıyla iletişimde olan “bütüncül tiyatro” oluşturması üzerine çalışmalar yapılacaktır. Katılımcı kişilerin kendi performans gruplarını oluşturmalarına destek veren bu atölye çalışması, onların kukla, müzik, dijital sanat gibi değişik araçları da kullanarak özgün ve geniş çaplı işler üretmesi için bir altyapı oluşturmaları için mümkün olacaktır.
Tarih: 4 – 5 Nisan Cumartesi – Pazar
Saat: 10:00 – 18:00 (1 saat ara ile birlikte)
Süre: 2 gün
Katılımcı Sayısı: En fazla 12 kişi
Atölye Adı: “Doğaçlama Müzik Atölyesi”
Atölye Yürütücüsü ve kısa özgeçmişi: Tuna Pase
İ.T.Ü Türk Müziği Devlet Konservatuarı’nda Müzikoloji bölümünü bitirdi. Bu arada flüt, klarnet ve davul gibi çeşitli enstrümanlar çaldı. 2002 yılında İ.T.Ü Müzik İleri Araştirmalar Merkezinde Ana dalı Etnomüzikoloji olmak üzere; Ses Mühendisliği dersleri de aldı ve 2006 yılında mezun oldu. 1994 yılından beri çeşitli müzik organizasyonlarında çalıştı, müzik yazıları yazdı. Su anda Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümünde dünya müziği dersleri vermekte, Yeni Müzik (santralmuzik.com/yenimuzik) projesinde yer almakta, www.santralmuzik.com dergisinin editörlüğünü yapmaktadır. Ayrıca halen İ.T.Ü Müzik İleri Araştırmalar Merkezi Ses Mühendisliği ve Tasarımı doktora programında öğrencidir. Müziğin her türüne ve konusuna ilgisi her geçen gün artmaktadır.
İçerik: Bu atölyeye her seviyeden ve her tür enstrüman-vokal ile haşır neşir kişiler katılabilir (atölyeye bilgisayar ile de katılabilirsiniz). Atölyede bulunmanın tek şartı müzik ve ses konularında at gözlüklerimizi çöpe atmanız gerekliliği. Kalıpsızlık, konseptsizlik veya kalıplar ve konseptler içinde neler yaratılabileceği ve müzikte doğaçlama kompozisyonun, birbirini dinlemenin ve yalnızca bir kez yaratılacak seslerin deneyimini yaşamak için 4 kez toplanılacak. 3’er saatten yapacağımız bu toplantılarda göstereceğimiz yaratıcılık kendi hayal gücümüz ile sınırlı. Atölyeye katılmak isteyen adaylar hangi enstrümanlar ile katılacaklarını ve müzik konusundaki geçmişlerini başvuru sırasında bildirirlerse, teknik olarak katılımcıların uygun ortamlarda çalışması sağlanacaktır.
Tarih: 1 – 8 – 15 Nisan Çarşamba günleri
Saat: 19:00 – 22:00 arası
Süre: 3’er saatten 3 gün
Katılımcı Sayısı: En fazla 10 kişi
Atölye Adı: “Fiziksel Komedi ve Modern Palyaçoluk”
Atölye Yürütücüsü ve kısa özgeçmişi: Güray Dinçol
Bir grup oyuncu-sirk sanatçısı olarak geçtiğimiz günlerde ‘Palyaço Modern’ isimli bir ekip kurdular ve Türkiye’de bilinmeyen bir performans ve sahne sanatı türü olan “Clowning” üstüne çalışmalar yapıyorlar. Geçtiğimiz sene Norveç Rosegarden Theatre’da beş haftalık bir fiziksel tiyatro ve “Clowning” eğitimi alan Güray Dinçol, çeşitli drama sınıflarında, tiyatrolarda ve şu anda Palyaço Modern’le eğitim çalışmalarına ve sahne üstünde yeni bir dil arayışı üstüne çalışmalarına devam ediyor.
İçerik: Geleneksel sirk formlarından biri olan Palyaçoluk, bugün Avrupa ve Amerika’da tamamen kendine özgü bir çalışma biçimine sahip dinamik bir performans türü. Kökenleri sessiz sinema ustaları Buster Keaton, Charlie Chaplin gibi ustalara dayanan teknik; çağdaş sahne sanatçıları tarafından dans, juggling, müzik, akrobasi, mim gibi farklı disiplinlerden beslenerek yaratılan özgün palyaço karakterin seyirciyle buluşmasıyla şekillenen pedagojik bir yolculuk esasında. Atölye’de hedeflenen ülkemizde tanınmayan ya da sadece makyajlı, peruklu animasyon palyaçosu olarak yanlış algılanan bir disiplinin temel çalışma metodlarının katılımcılarla paylaşılması ve nihai hedef olarak her bir katılımcının sahne üstünde sergileyebileceği bir numarasının ve palyaço karakterinin oluşmasının sağlanmasıdır. Katılımcının, kendi komiğini tamamen kendi malzemesinden yola çıkarak ortaya çıkartan çalışmanın amacı, sadece bir kırmızı burun kullanımıyla ‘durum ve an komedisi yaratmak’ ve hem seyirci hem performansçı için bir oyun hazzı oluşturmak olarak özetlenebilir.
Tarih: 6 – 7 – 13 – 14 Nisan Pazartesi, Salı
Saat: 13:00- 17:00
Süre: 4’er saat
Katılımcı Sayısı: En az 5, en fazla 12 kişi
Atölye Adı: “Her Anın “Dayanılmaz Hafifliği” – Ana özgü kompozisyon, Doğaçlama Performans Atölyesi (Instant Compositioning)
Atölye Yürütücüsü ve kısa özgeçmişi: Gonca Gümüşayak
1983, İzmir doğumlu Gonca Gümüşayak, ODTÜ Sosyoloji (2005), Hollanda Artez Dans Akademisi Dans / Koreografi bölümü (2008) mezunudur. Halen İstanbul’da [laboratuar] performans sanatları araştırma ve proje laboratuarı ve Amsterdam’da “Magpie Music and Performans Company” ile birlikte çalışmalarına devam etmektedir. Dans eğitimine İzmir’de 1995-2001 yılları arasında T.C.M.E.B Özel İzmir ULIS Bale Okulunda başladı. ODTÜ’deki öğrenimi boyunca ODTÜ Çağdaş Dans Topluluğu ile birlikte organizasyon ve dans çalışmalarına devam etti. 2003’ten itibaren [laboratuar] ekibi ile birlikte çalışmaya başladı. 2005’te MATRA bursu ile The Amsterdam Summer University’de Sanat Yönetimi uzmanlık eğitimi gördü. 2006’da Amsterdam Theater School, “School for Development New Dance” SNDO’da yoğunlaştırılmış ders döneminde yer aldı. 2006-2008 yılları arasında Arnhem’de Artez Dance Akademisi’nde koreografi uzmanlık alanından öğrenimini tamamladı.Eserleri çeşitli festival ve ülkelerde sergilenmektedir. Monologlar serisi: Ayakta-Mono-log IETM İstanbul, Home-logue:Antwerpen 0090 Kunsten Festival, Bellçika, Road-alogue, 2008 Act festival, Bilbao, İspanya, Turn A-round, Arnhem Rijn Theater, Hollanda, Trio(u)topia, 10. ODTÜ Uluslararası ÇDG, Ankara, Connect International Slam Poetry Collective, Duisburg, Witten, Düsseldorf, Almanya. Gelecek projelerinin arasında “Instant Compositioning (an’a özgü kompozisyon) Doğaçlama etkiniliklerini sürekli kılmak ve, “Hayali ve Sureti” –bir gölge oyunu –eseriyle gençlere ve çocuklara yönelik çağdaş sahneleme biçimleri alanı yaratma çabası vardır. (www.laboratuar.org // http://magpiemusicdance.com/ )
İçerik: Atölye çalışması performans sırasında doğaçlarken bilinçli bir varoluş ve farkındalık geliştirmeyi amaçlar. Her bölüm; düşünce, hareket, şimdiki zamanın getirdikleri, o an içinde bulunduğumuz yakın çevremiz ve varoluşumuz arasında ilişkileri araştıran egzersizlerle başlar. Duyu organlarımızın bize sundukları algılara önem vererek her anın bize getirdiği potansiyel kompozisyonu görme şansı elde ederiz. Zaman, mekân, kütle, enerji dinamikleri göz önünde bulunduran kompozisyon tekniklerinden yararlanır. Anı yakalama, duyularımız ve algılarımız dersin temelinde yatan ana çizgidir. Son bir eser üretme kaygısı gütmeden, her an bir “sanat” eseridir disiplinini geliştirmeyi amaçlar.
Gerekli bilgiler:
Dağaçlama müzik atölyesi ile birlikte etkileşimli sürdürülebilmesi önerisi vardır.
En az 3 müzisyen arkadaşa da ihtiyaç vardır. (klarnet, perkusyon, gitar, keman… şan)
Bunun için müzisyen arkadaşlar ve Atölye yürütücüsüyle önceden iletişime geçilmesi yararlı olur: ggumusayak@yahoo.com
Tarih: 18 – 19 Nisan Cumartesi – Pazar
Saat: 18 Nisan Cumartesi // 10:30 -13:00 ve 16:30- 19:00 ve 19 Nisan Pazar: 15:30 – 19:00
Süre: 2 gün + 2 gün “Doğaçlama Müzik Atölyesi” ile ortak çalışma.
Atölye Adı: “Performans Sanatı ve Politik Eylemcilik”
Atölye Yürütücüsü ve kısa özgeçmişi: Deniz Aygün Benba
Ressam ve performans sanatçısı Deniz Aygün Benba “GalataPerform’da program direktörlüğünü sürdürmektedir.
İçerik:
“Her performans az ya da çok politiktir”
Pek çok performans politik bir mesaj içerir, politik bir duruşu simgeler, politik bir konuya işaret eder veya politik bir soru sorar. Çağdaş sanat ve özel olarak performans sanatında da, en kişisel olan bile politik olana dönüşmüştür.
Performans sanatının tarihi, çok kişisel olanla, politik sloganlar ve eylemler arasındaki geniş yelpazede, az ya da çok, doğrudan ya da dolaylı olarak politik işlerle doludur.
“Politik olanın gösterisele dönüşmesi”
Aynı şekilde politika sahnesine göz attığımızda, bir çeşit performans, gösteri, diyebileceğimiz etkinlik türlerine rastlarız: yürüyüşler, mitingler, işgal eylemleri, grevler….Hepsinin daha “görünür” olmak amacı güden gösterisel yanları vardır. Bu gösterisellik, eylemin doğasından, içinden de fışkırır çoğunlukla. Örneğin, Hrant Dink’in 4 km’lik cenaze yürüyüşü, Kırşehirli 20 liseli gencin kanları ile Türk bayrağının resmini yapmaları; politik olanın biçimsel olan ile beraber fışkırması bakımından, artık sadece politik bildirimler olmaktan çıkıp, gösteriselliği de içlerinde barındırırlar.
“Performans Sanatı ve Politik Eylemcilik” konulu atölyeye katılanlar, performansın politik eylem ve politik söylemlere nasıl bir zemin ve araç olabilecekken, aynı zamanda performans sanatının politik dilde geçerli genellemeler, ya siyah ya beyaz anlayışının geçerli olmadığı, içinde bir belirsizlik öğesi taşıyabilecek, cevap ve yargıya varmaktan çok, soruları çoğaltan doğasıyla ilgili örnekleri inceleyecek ve kendi yaratıcılıklarını deneyimleyecekler.
Tarih: 2 – 9 – 19 Perşembe günleri
Saat: 19:00 – 21:00
Süre: 3 gün 2’şer saat
Katılımcı Sayısı: En fazla 15 kişi
Atölye Adı: “Yaratıcılık ve Farkındalık Atölyesi”
Atölye Yürütücüsü ve kısa özgeçmişi: Damla Hacaloğlu
Disiplinlerarası sanatçı ve eğitmen Damla Hacaloğlu; lisans eğitimini Marmara Üniversitesi Seramik bölümünde tamamladıktan sonra Disiplinlerarası Sanat ve Sahne Tasarımı üzerine çift Master eğitimini yapabilmek için California Institute of the Arts ABD / Los Angeles’a gitti. 5 yıl boyunca bulunduğu ABD’de birçok gösteride gerek yaratıcı, gerek sahne tasarımcısı olarak bulundu. Modern tiyatronun büyük isimlerinden olan Richard Foreman’ın Sophie Haviland ile birlikte yaptığı ortak bir çalışma olan “BAD BEHAVIOR”da çalıştı. Los Angeles’ta bulunduğu süre zarfında Daniel Schmid ve Bela Tarr gibi önemli isimlerin atölye çalışmalarına katıldı.
New York’ta yaşadığı süre boyunca Micheal Counts, Todd Reynolds, The Wooster Group gibi ünlü gruplar ve sanatçılar ile çalışma imkanı oldu. New York’ta bulunduğu süre içinde devlet okulunda çocuklara performans eğitmenliği yaptı. Bir süre önce Türkiye’ye temelli dönüş yaptığından beri çeşitli sergilerde ve projelerde bulunuyor. Türkiye’ye döndüğünden beri Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuarı Modern Dans Bölümü’nde kendi tasarladığı bir Disiplinlerarası Sanat dersinin eğitmenliğini yapmaktadır. 14. Uluslararası İstanbul Tiyatro Festivali’nde prömiyerini yapan “Gökkuşağı” projesinin de yaratıcısıdır. Hacaloğlu, uluslararası sanatçı birlikteliği ile ve bireysel disiplinlerarası sanat projelerini halen sürdürmeye devam etmektedir. (www.damlahacaloglu.org)
İçerik:
Etkin İletişim / Algı / Duygu Kontrolü – Koku, Tat, İşitme, Dokunma, Görme çalışmaları
Gösteri sanatı ve diğer disiplinlerin teknik ve yöntemleri ile; kendini, vücudunu, duygularını ve çevredeki herkesi ve her şeyi daha iyi algılayabilmek, tanımak ve fark etmek, duygusal zekânı geliştirmek ve etkinleştirmek, duyu organlarını daha etkin bir şekilde kullanabilmek, alıştığının dışında farklı bir gözle çevrene bakmayı sağlayabilmek, kendine hakim olabilmek ve yaratıcılığı arttırabilmek, empati kurabilmek ve ilişkilendirme becerilerinizi arttırabilmek isteyen herkes için disiplinlerarası bir atölye çalışması…
Tarih: 11 – 12 Mart Cumartesi – Pazar
Saat: 12:00 – 18:00 arası
Süre: 2 gün
Katılımcı Sayısı: Ez az 5, en fazla 15 kişi
Sunum: “Performans Sanatının Tarihine Kısa Bir Bakış”
Sunumu hazırlayanlar ve kısa özgeçmişleri: Aylin Kalem & Neşe Ceren Tosun
Aylin Kalem, Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü Lisans ve Tarih Bölümü master programlarının ardından Paris 8 Üniversitesi Dans Bölümü’nde Dans ve Yeni Teknolojiler üzerine DEA derecesini tamamladı. İngiliz Kraliyet Dans Akademisi üyesi dans eğitimcisi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimi – Sahne Sanatları Alanı yürütücüsü. İstanbul Bilgi Üniversitesi ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Modern Dans Bölümü’nde Performans İncelemeleri, Sanat ve Yeni Medya, Bedenler ve Teknolojiler ve Beden Kuramları derslerini yürütüyor. Dans, performans ve dijital kültür üzerine araştırma ve eleştiri yazıları bulunuyor. Beden Odaklı Sanatlar ve Teknolojiler üzerine çalışan “boDig” derneğinin kurucularındandır.
(www.bodig.org ve www.aylinkalem.blogspot.com)
Neşe Ceren Tosun, Boğaziçi Üniversitesi’nde Sosyoloji, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ve Film Çalışmaları eğitimi aldı. 2004-2005 yılları arasında Universiteit Van Amsterdam International School for Humanities and Social Sciences’da bir yıl süreyle eğitim gördü. Bilgi Üniversitesi Kültürel İncelemeler yüksek lisans programında master yapıyor. Studio4istanbul ile sahne sanatları ve film prodüksiyonlarına devam etmektedir.
İçerik: Performans Sanatı’nın tarihi, öncüleri, meseleleri ve günümüze yansımaları üzerine, görsel malzemelerin de gösterileceği bir sunum
Tarih: 2 Nisan Perşembe
Saat: 17: 00- 19:00 ✪