İkinci Abdülhamid’in, Yahudilerin Filistin’den toprak satın almak için yaptıkları cazip teklifleri reddetmesi hadisesi üzerine bir hatırlatma. Bazen, cevaplar tarihte gizlidir.
Birkaç ay önce, kendimizi yine internetin gizemli dehlizlerinde dolaşırken bulduğumuz bir ikindi vakti karşımıza çıkan The Head Project'i incelediğimizde, "İşte, tam Futuristika!'lık
Daha önce The Puppet Show adlı çalışmalarını Futuristika! ile paylaşan fotoğraf sanatçıları Romina Raffaelli ve Stefano Marini, yaratıcısı oldukları Winkler+Noah Photography markası
Bir delikanlı vardı. Adı Karamanlis'ti. Ya da onun gibi bir şeydi: Karawo? Karabaş? Karafol? Neyse, lafı uzatmayalım, adı Karabişi'ydi. Her halükârda öyle
10 yıl önce “Yukarıda boş bir salon var, niye orada sergiler düzenlemiyoruz?” fikri üzerine ilk olarak Kargaşa sergisiyle kapılarını açan KargART, artık
Çekoslovakya zamanında, totaliter rejimin baskısıyla çarenin yerel tasarım çözümlerinde bulunması ve Hollywood filmleri için yapılan ev yapımı afişler...
Pierre Loti’nin Türk hayranlığı, derin oryantalizmi hep söylenir. Etkisi İstanbul’da, sokaklarda, caddelerde, mekanlarda hala devam etmektedir. Futuristika! yazarı Emrah Sayar ise, efemeralardan
William Heath Robinson, 1872 doğumlu bir İngiliz beyefendisi; eksantrik makina çizimleri ve yeryüzüne düşenlere nadiren nasip olan zarif bir espri anlayışıyla bezediği